Concept:
Wajenzi is een cross mediaal platform waarbij diverse kanalen worden ingezet bereikbaar en bekend bij de eindgebruiker, zoals radio, tv, internet, sms en social media.
Het platform zet de verhalen en initiatieven ondernomen door de jongeren zelf centraal en maakt het mogelijk diensten en producten uit te wisselen waardoor een dynamische ruilhandel kan ontstaan. Daarnaast worden de Wajenzi’s zelf in het zonnetje gezet door ze verkiesbaar te stellen. Door een stem uit te brengen via sms of internet wordt er ieder kwartaal een Wajenzi van het jaar gekozen. Dit alles om een inspiratie en voorbeeld te zijn voor anderen en een positieve impuls te geven in de sociale samenleving.
De website waarvan hiernaast een visual te zien is, is een onderdeel van het totale platform en zorgt aan de ene kant dat content afkomstig van verschillende media inzichtelijk wordt gemaakt en verbindt aan de andere kant gebruikers door content te delen via sms-based services en social media, waardoor zowel online gebruikers als offline gebruikers (de gebruikers zonder internet maar wel een mobiele telefoon) verbonden worden in het WAJENZI netwerk.
Het WAJENZI platform is nog in ontwikkeling en zal begin 2015 worden geïmplementeerd en overgedragen aan lokale partijen in DRC die het project gaan dragen.
Het prototype van de WAJENZI website is via deze link te bekijken.